Logo Universiteit Utrecht

Terug
Doelgroep: Medewerkers

Contact Center Genesys Cloud: Inloggen en instellen

Deze handleiding legt uit hoe je kunt inloggen op Genesys Cloud en hoe je de instellingen correct configureert. Je hebt alleen toegang tot Genesys als je een uitnodigingsmail of link van de beheerder hebt ontvangen.

Er zijn 2 inlog mogelijkheden. Dit heeft te maken met licenties van de groepen:

  1. Persoonlijk account (UU e-mail adres)
  2. Algemeen account

Het inloggen op Genesys Cloud verloopt echter op dezelfde manier voor beide accounttypen.

  • Voor het gebruik van Genesys Cloud zijn de ondersteunde browsers zijn Microsoft Edge, Google Chrome en Mozilla Firefox. Safari wordt niet geadviseerd wegens functionele beperkingen.

  • Stap 1

    Inloggen

    Ga naar https://login.mypurecloud.de

  • Stap 2

    Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Stap 3

    Wanneer je voor het eerst inlogt op Genesys Cloud, moeten bepaalde instellingen worden toegepast om ervoor te zorgen dat je het kunt gebruiken. Om door te gaan naar de Genesys omgeving klik je op ‘Collaborate/Communicate’.

     

     

  • Stap 4

    Je browser zal vragen om toestemming voor het gebruik van je microfoon en locatie. Je hoeft alleen toestemming te geven voor de microfoon.

  • Wanneer je voor het eerst inlogt, is de taal standaard ingesteld op Engels. Je kunt dit wijzigen door in het menu linksboven naar je profiel te gaan, vervolgens ‘Voorkeuren’ te selecteren en daarna onder ‘Taal’ je voorkeurstaal in te stellen.

  • Stap 5

    Geluid

    Standaard is de microfoon en speaker gekoppeld aan de ‘standaardwaarden van systeem’, oftewel de ingebouwde speaker en microfoon van de computer. De geluidsinstellingen moeten dus worden aangepast om ervoor te zorgen dat je de aangesloten headset kunt gebruiken.

  • Stap 6

    Rechtsboven verschijnt een pop-up met de vraag of je een profiel wilt aanmaken. Klik op ‘Ja’ om doorgestuurd te worden naar de geluidsinstellingen onder ‘Voorkeuren’. Daar kun je je profiel een naam geven en je verbonden apparaat als voorkeur instellen.

     

  • Stap 7

    Om beschikbaar te zijn voor het ontvangen van interacties moet je actief zijn in de wachtrij.

    Geeft aan dat u bent ingelogd en klaar bent om nieuwe interacties te accepteren.

    Geeft aan dat u bent aangemeld, maar momenteel geen nieuwe interacties accepteert.

    Als je klaar bent met bellen, vergeet dan niet om jezelf uit de wachtrij te halen en je status aan te passen, of je eventueel volledig af te melden uit Genesys Cloud.

  • Als je lid bent van meerdere wachtrijen hou er dan rekening mee dat je afhankelijk van je shift de ene wachtrij ook deactiveert. Dit kan je doen door via je profiel op ‘wachtrijen activeren’ te klikken en rechts naast de wachtrij op ‘Deactiveren’ te klikken. Vervolgens wordt gevraagd of je meteen de pagina kan vernieuwen.

  • Stap 8

    Uitbellen

    Stap 1: Kies de optie “Uitgaand bellen” in de ACD-groep.
    Stap 2: Toets het telefoonnummer in (geen extra 0) en druk tweemaal op Enter om te bellen.

  • Stap 9

    Gesprekshistorie

    Je kan gesprekshistorie / oproepen terugvinden door in het menu op ‘gesprekken’ te klikken en vervolgens op ‘Gespreksgeschiedenis’ te klikken.

  • Stap 10

    Oproep gemist

    Alle gemiste oproepen kan je terugvinden in ‘Gesprekken’.

     

  • Stap 11

    Afmelden

    Meld u aan het einde van elke dienst af bij Genesys Cloud. Deactiveer hiervoor eerst de wachtrij door deze op ‘Uit wachtrij’ in te stellen.

  • Stap 12

    Nadat u de wachtrij heeft uitgeschakeld, klikt u op uw profiel en vervolgens op ‘Afmelden’ om uit Genesys Cloud uit te loggen.

Laatst bijgewerkt op: 19/11/2024

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending