Outlook: Postvak IN met prioriteit in- en uitschakelen
Sinds augustus 2018 heeft Microsoft Outlook de functie “Postvak IN met prioriteit” standaard ingeschakeld. E-mails worden verdeeld in de categorieën “Prioriteit” en “Overige”. Niet iedereen vindt dit prettig, en soms kunnen e-mails over het hoofd worden gezien.
Deze handleiding beschrijft hoe je deze functie kunt wijzigen naar de oude indeling “Alles” en “Ongelezen” (of andersom).
-
Hoe werkt Postvak IN met prioriteit?
Postvak IN met prioriteit geeft hogere prioriteit aan e-mails waarvan het Outlook denkt dat deze belangrijk zijn. Wat in Postvak IN met prioriteit terechtkomt, is gebaseerd op de inhoud van het e-mailbericht (zoals nieuwsbrieven, automatisch gegenereerde e-mail en dergelijke) en met wie u het vaakst communiceert.
Deze functie is van Microsoft Outlook zelf. De universiteit heeft hier geen verdere invloed op.
-
Stap 1
Start Outlook vanaf een UU-computer of laptop.
-
Stap 2
- Klik bovenaan het lint op “Beeld“
- Klik op de knop “Postvak IN met prioriteit weergeven“
-
Stap 3
De instelling is nu aangepast (zie voorbeeld). Dit zie je boven de lijst met binnengekomen e-mails staan.
Je kunt de instelling op elk moment weer wijzigen.
-
Laatst bijgewerkt op: 6/11/2020