Logo Universiteit Utrecht

Handleidingen

Terug
Doelgroep: Medewerkers

Outlook: niet-persoonlijke mailbox koppelen

In deze handleiding lees je hoe je op een werkplek van de UU in Outlook 2016 een niet-persoonlijke mailbox kunt toevoegen. Dit is bijvoorbeeld een groepsmailbox van een afdeling. Hoewel de specifieke stappen kunnen verschillen, is voor Outlook 365 thuis de strekking vergelijkbaar.

Met een niet-persoonlijke mailbox kun je:

  • Mails lezen uit een algemene mailbox, en beantwoorden vanuit de algemene naam van de mailbox (bv. “ICT Servicedesk”)
  • Verstuurde items worden bewaard in de mailbox van waaruit je ze verstuurt, en niet in je eigen verzonden items
  • Categoriën (kleuren) instellen: deze zijn voor iedereen die de mailbox gebruikt hetzelfde
  • Contactpersonen van de extra mailbox zijn ook beschikbaar als adreslijst
  • Voor elke nieuwe e-mail is een notificatie zichtbaar onderaan het scherm
  • Als je net gemigreerd bent naar de Cloud met je mailbox of je ervaart problemen met je mailbox, kan het nodig zijn om je niet-persoonlijke mailbox (NPM) eerst te verwijderen. Hoe je dit doet lees je onderaan de pagina.

  • Stap 1

    • Klik in Outlook linksboven op “File”.

  • Stap 2

    • Klik vervolgens op “Account Settings” en dan nogmaals op “Account Settings”.

  • Stap 3

    • Klik hier op “New”.

  • Stap 4

    • Vink “Manual setup or additional server types” aan.
    • Klik op “Next”.

  • Stap 5

    • Vink “Office 365” aan.
    • Vul bij e-mailadres het volledige e-mailadres in van de niet-persoonlijke mailbox.
    • Klik op “Next”.

  • Stap 6

    • Log in met je eigen e-mailadres en soliswachtwoord

    Let op: Gebruik hier niet het e-mailadres van de niet-persoonlijke mailbox voor, ook al staat het al ingevuld in sommige gevallen.

  • Stap 7

    • Zorg dat “Set up Outlook Mobile on my phone, too” uitgevinkt staat
    • Klik vervolgens op “Finish”
    • Klik in de pop-up op “Ok”
    • Herstart Outlook

    Je niet-persoonlijke mailbox is nu gekoppeld en in de linker balk – waar ook je eigen inbox te vinden is – zichtbaar.

  • Het kan zijn dat deze NPM is toegevoegd als zogenaamde additionele mailbox, en niet als apart account. Om deze te verwijderen, volg je de volgende stappen:

    • Ga naar bestand > info > accountinstellingen > accountinstellingen.
    • Dubbelklik je eigen e-mailaccount
    • Ga naar “meer instellingen”
    • Ga naar “geavanceerd”
    • Hier vind je de mailbox, en kun je hem verwijderen
    • Klik op “OK” en “voltooien”.

    Als je rechten hebt op een bepaalde niet-persoonlijke mailbox kun je via onderstaande link inloggen met je eigen studenten e-mailadres (bv. j.jansen@students.uu.nl). Vul bij deze link dan het e-mailadres van de NPM in waarop je wilt inloggen in plaats van “emailadresvandeNPM”.

    http://outlook.office365.com/emailadresvandeNPM

    Om een niet-persoonlijke mailbox te verwijderen volg je de eerste 2 stappen van deze handleiding. Je selecteert dan de mailbox die je wilt verwijderen en klikt vervolgens op “Remove”.

    Als je een pop-up krijgt klik je op “Ok”.

Laatst bijgewerkt op: 2/09/2019

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending