Outlook: Postvak IN met prioriteit in- en uitschakelen

Sinds augustus 2018 heeft Microsoft Outlook de functie “Postvak IN met prioriteit” standaard ingeschakeld. E-mails worden verdeeld in de categorieën “Prioriteit” en “Overige”. Niet iedereen vindt dit prettig, en soms kunnen e-mails over het hoofd worden gezien.

Deze handleiding beschrijft hoe je deze functie kunt wijzigen naar de oude indeling “Alles” en “Ongelezen” (of andersom).

• Hoe werkt Postvak IN met prioriteit?

Postvak IN met prioriteit geeft hogere prioriteit aan e-mails waarvan het Outlook denkt dat deze belangrijk zijn. Wat in Postvak IN met prioriteit terechtkomt, is gebaseerd op de inhoud van het e-mailbericht (zoals nieuwsbrieven, automatisch gegenereerde e-mail en dergelijke) en met wie u het vaakst communiceert.

Deze functie is van Microsoft Outlook zelf. De universiteit heeft hier geen verdere invloed op.

Start Outlook vanaf een UU-computer of laptop.

• Klik bovenaan het lint op “Beeld
    • Klik op de knop “Postvak IN met prioriteit weergeven

De instelling is nu aangepast (zie voorbeeld). Dit zie je boven de lijst met binnengekomen e-mails staan.

Je kunt de instelling op elk moment weer wijzigen.

• Gebruik je de online versie van Outlook? Ga dan naar de instellingen rechtsbovenaan en schakel de optie ‘Inbox met prioriteit’ in (‘Focused inbox’ in het Engels).

Laatst bijgewerkt op: 6/11/2020