Doelgroep: Medewerkers en Studenten

Utrecht University (Wifi) op Windows 10

Deze handleiding beschrijft hoe je met een Windows 10 laptop verbinding kunt maken met ‘Utrecht University’, het wifi-netwerk van de universiteit.

Zorg dat je in bereik bent van het draadloze netwerk. Dit is in de meeste gebouwen van de universiteit.

Klik met de muisknop op het Wifi-icoon rechts onderin op de taakbalk (naast de datum/tijd). Klik vervolgens op “Utrecht University”.

Indien je wilt dat je laptop de volgende keer automatisch verbinding maakt met Utrecht University, dan vink je “Automatisch verbinding maken” aan.

Klik vervolgens op de knop “Verbinding maken”.

Voer bij Gebruikersnaam:

• Je volledige universitaire e-mailadres in met al je initialen: dus niet een verkort e-mailadres. Bijvoorbeeld: j.a.smith@students.uu.nl of j.a.smith@uu.nl
    • Werkt dat niet, of heb je geen universitair e-mailadres (zoals bij het UMC) maar wel een Solis-id? Gebruik dan je zogenaamde lange Solis-id. Dit is je Solis-id, gevolgd door @soliscom.uu.nl. Bijvoorbeeld: 43218765@soliscom.uu.nl of smith001@soliscom.uu.nl

Het wachtwoord is het wachtwoord dat hoort bij je Solis-id.

Klik vervolgens op “OK”.

Je bent nu verbonden met Utrecht University.

• Je moet hiervoor eerst je verbinding ‘vergeten’. Als je Windows 10 of Windows 11 hebt op de laptop kun je dit doen door de instructies hieronder te volgen:

• Klik op het Wi-Fi icoontje in de taakbalk;
    • Klik met de rechtermuisknop op het ‘Utrecht University’ netwerk;
    • Klik op ‘Niet onthouden’ (‘Forget’);
    • Wanneer je nu verbinding maakt met Utrecht University kun je opnieuw inloggen door je UU e-mailadres en wachtwoord in te vullen.

Laatst bijgewerkt op: 21/08/2023