Logo Universiteit Utrecht

Terug
Doelgroep: Medewerkers en Studenten

MyPhD voor Promotoren

MyPhD is de applicatie om PhD trajecten te registreren en te volgen.

Met de in gebruik name van MyPhD zijn de papieren formulieren met handtekeningen vervallen en zullen hiervoor in plaats via MyPhD een aantal akkoorden moeten worden gegeven. Vanuit het systeem worden mailberichten verstuurd als er een actie wordt verwacht. Deze mail komt van MyPhD/Utrecht University. Naar aanleiding van uw acties in MyPhD zal ook automatisch mail vanuit het systeem worden gestuurd.

URL en Inloggen

De url is MyPhD.uu.nl.

UU-medewerkers kunnen inloggen met hun Solis-id, de UMC-medewerkers kunnen inloggen met hun UMC gebruikersnaam en kiezen ook voor de optie ‘Login met SOLIS-ID of UMC account’.

NB: iedereen die bij een promotie betrokken is vanuit het UMC moet eerst in de personeelsportal akkoord geven dat bepaalde data gedeeld mogen worden met MyPhD. Is je contract een aanstelling, dan kun je dat zelf doen via https://selfservice.ds.umcutrecht.nl/irj/portal/. Heb je een gastvrijheidsovereenkomst, dan kan de divisiesecretaresse het voor je doen. Is het vinkje gezet, dan landen je gegevens binnen 1-3 dagen in MyPhD.

Niet UU/UMC-medewerkers krijgen een mail over hun inlognaam, maar kunnen deze ook opvragen via de optie ‘Inloggen zonder SOLIS-ID of UMC account’ en dan ‘Wachtwoord opvragen’. Daar kan dan het mailadres worden opgegeven en wordt het wachtwoord naar toegestuurd.

Na inloggen in MyPhD is de handleiding voor promotoren terug te vinden onder de knop support.

Als het inloggen niet lukt

Melding indienen bij functioneel beheer MyPhD via de selfservice (als je beschikt over een SOLIS-ID) of een mail sturen naar ICT-Servicedesk onder vermelding van de gebruikersnaam waarmee geprobeerd wordt in te loggen.

Laatst bijgewerkt op: 23/08/2021

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending