Logo Universiteit Utrecht

Handleidingen

Terug
Doelgroep: Medewerkers

Outlook: agenda’s delen

In deze handleiding lees je:

in deel A: hoe je de agenda van een collega aan jouw eigen Outlook 2016 kunt toevoegen

in deel B: hoe je jouw agenda met iemand anders kunt delen in Outlook 2016

 

  • Deel A: De agenda van een collega aan je eigen Outlook 2016 toevoegen

  • Stap 1

    • Zorg dat je bent ingelogd op een computer van de universiteit (een vaste ‘Solis-werkplek’, dus geen privé laptop of computer)
    • Start Outlook op.

  • Stap 2

    Klik linksonder op “Calendar” (Agenda).

  • Stap 3

    • Klik bovenaan rechts op het lint op “Open Calendar” (Agenda openen)
    • Klik op “From Address Book…”

  • Stap 4

    Het adresboek van Outlook wordt nu geopend.

    • Typ bovenaan de achternaam van de persoon waarvan je de agenda wilt toevoegen
    • Dubbelklik vervolgens daaronder op de juiste naam
    • Klik daarna op “OK”

  • Stap 5

    De agenda van de andere persoon is nu toegevoegd aan jouw eigen Outlook.

    Zie je niets staan bij deze persoon, of alleen maar “Busy” (Bezet)? Dan heeft de betreffende persoon jou nog geen rechten gegeven om zijn of haar agenda in te zien. In deel B hieronder lees je hoe de andere persoon rechten kan verlenen.

  • Deel B: Je agenda met iemand anders delen in Outlook

  • Stap 6

    • Zorg dat je bent ingelogd op een computer van de universiteit (een vaste ‘Solis-werkplek’, dus geen privé laptop of computer)
    • Start Outlook op.

  • Stap 7

    Klik linksonder op “Calendar” (Agenda).

  • Stap 8

    Klik bovenaan rechts op het lint op “Calendar Permissions” (Agenda Machtigingen).

  • Stap 9

    Onder het tabblad Permissions (Machtigingen) zie je de personen staan die je agenda kunnen inzien.

    Klik op de knop “Add” (toevoegen) om iemand toe te voegen die jouw agenda mag inzien en/of beheren.

  • Stap 10

    Het adresboek van Outlook wordt nu geopend.

    • Typ bovenaan de achternaam van de persoon die je wilt machtigen
    • Dubbelklik vervolgens daaronder in de lijst op de juiste naam
    • De naam komt nu ook onderop te staan
    • Klik daarna op “OK”

  • Stap 11

    Selecteer vervolgens de machtingingen die je de persoon wilt geven.

    Read: selecteer wat mensen kunnen inzien in je agenda.

    • Free/Busy time: de persoon ziet alleen óf je bezet of vrij bent (geen details)
    • Free/Busy time, subject, location: de persoon ziet alle details van je afspraken

    Write: selecteer wat mensen zelf kunnen wijzigen in je agenda (aanmaken van afspraken, wijzigen van afspraken, etc).

    Druk als je klaar bent op “OK”.

  • Krijg je een foutmelding bij de vorige stap?

    Mogelijk is degene die je toestemming wilt geven nog niet omgezet naar Windows 10 en Office 2016. Neem in dat geval contact op met de ICT Servicedesk.

  • Stap 12

    Je agenda is nu gedeeld met de andere persoon.

Laatst bijgewerkt op: 2/09/2019

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending