Logo Universiteit Utrecht

Handleidingen

Terug
Doelgroep: Medewerkers

Solis Mac

Een Solis-Mac wil zeggen dat je Apple device is gekoppeld aan het centraal beheerde Mac-netwerk van ITS, hierdoor kun je gebruik maken van allerlei faciliteiten zoals een groot aanbod aan software en ondersteuning van de ICT Servicedesk.

Alle Mac’s die per 1 juni 2019 zijn aangeschaft zijn automatisch al gekoppeld aan de beheer server van ITS.

Alle Mac’s die vóór 1 juni 2019 zijn aangeschaft zijn niet automatisch gekoppeld aan de beheer server van ITS.

Maak je gebruik van een Mac die nu door jouw facultaire IT afdeling beheerd wordt? Neem dan eerst contact op met je huidige ondersteuner om te bespreken wat de beste aanpak is.

Heb je geen beheerde Mac of weet je het niet zeker? Neem dan contact op met de ICT Servicedesk via de selfservice (uu.topdesk.net) of via (030) 253 4500, zij kunnen je doorverwijzen naar je facultaire contactpersoon om je advies te geven.

Enrollment methodes

Er zijn twee manieren om van je Mac een Solis-mac te maken.
Als je al een Mac hebt waar je op aan het werk bent (en voor 1 juni 2019 aangeschaft) dan kun je gebruik maken van een Enrollment invitation. Deze uitnodiging krijg je, op aanvraag, via de mail toegestuurd.

Als je een Mac hebt aangeschaft via de inkoopkanalen van de UU (na 1 juni 2019) dan is deze automatisch gekoppeld aan de beheer server van ITS. Je doorloopt dan automatisch de Enrollment stappen die bij een zogeheten PreStage Enrollment behoren.

Klik hieronder op een van de twee methodes voor hulp bij de verschillende enrollment stappen.

Veelgestelde vragen

Laatst bijgewerkt op: 1/10/2019

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending