Logo Universiteit Utrecht

Terug
Doelgroep: Medewerkers

SharePoint Teamsite: Eigenaar wijzigen

  • Stap 1

    Open de SharePoint Teamsite en klik rechtsboven op het tandwiel (instellingen) en vervolgens op ‘Site-instellingen’.

  • Stap 2

    Klik op ‘Sitemachtigingen’.

  • Stap 3

    Klik op de Eigenaarsgroep.

  • Stap 4

    Klik op ‘Nieuw’.

  • Stap 5

    Zoek de persoon op die je als eigenaar wilt toevoegen en voeg diegene toe. Dit kan je doen via de achternaam of het e-mailadres. Onder ‘Opties weergeven’ kan je kiezen of je de betreffende persoon een uitnodiging per mail wil versturen. Klik op ‘Delen’. De naam zal in de lijst verschijnen.

  • Stap 6

    Volg stap 1-3. Selecteer dan de eigenaar die je wilt verwijderen door het vakje voor de naam aan te vinken.

  • Stap 7

    Klik op ‘Acties’ en vervolgens op ‘Gebruikers uit groep verwijderen’.

  • Stap 8

    Er verschijnt een waarschuwingsmelding bovenin het scherm. Controleer of je de juiste persoon hebt geselecteerd. Als alles in orde is, klik dan op ‘OK’. De eigenaar wordt uit de lijst verwijderd en heeft geen toegang meer tot de SharePoint site.

Laatst bijgewerkt op: 23/08/2023

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending