Doelgroep: Medewerkers

Eduroam Visitor Access (eVA): accounts aanmaken

Met deze handleiding kunnen universiteitsmedewerkers gastaccounts aanmaken waarmee verbinding kan worden gemaakt met het eduroam wifi netwerk. Zo kan je bezoekers tijdelijk toegang bieden tot eduroam op de UU.

Ga in je internetbrowser naar https://eva.eduroam.nl en klik op ‘Inloggen’.

Zoek en selecteer Universiteit Utrecht in de lijst van organisaties.

Log in met je UU account.

Op het dashboard ziet je de knop ‘bezoeker aanmaken’.

Vul de volgende velden in:

• Naam
    • Mail
    • Mobiel nummer
    • Communicatietaal

Vink notificatie per E-Mail en/of SMS aan zodat de gegevens verzonden worden naar de bezoeker. Ook kan je er voor kiezen om een e-mail bevestiging van de gast account aanmaak te ontvangen.

Bij ‘Datum’ kan je de periode dat de bezoeker toegang tot het wifi netwerk nodig heeft instellen.

• Je hebt ook de mogelijkheid om op een snelle manier een “1-dag account” aan te maken. Hiervoor hoef je alleen een e-mailadres of mobiel telefoonnummer door te geven. De optie om snel een account aan te maken kan je vinden op de homepagina van eva.eduroam.nl

• eVA bezoekeraccounts FAQ

Dagelijks kan je maximaal vijf eVA bezoekeraccounts aanmaken.

Een eVA account is alleen geldig op de dag dat het is aangemaakt, tot en met 23:59 middernacht.

Laatst bijgewerkt op: 6/01/2023