Logo Universiteit Utrecht

Handleidingen

Terug
Doelgroep: Medewerkers en Studenten

Teams: FAQ

Als mensen in een vergadering je niet kunnen horen, dan is je microfoon mogelijk gedempt of niet juist geconfigureerd.

Als je de instellingen van je luidspreker, microfoon of camera wilt wijzigen tijdens een oproep of een vergadering, selecteer je Meer opties  > Apparaatinstellingen weergeven  in de besturingselementen voor de vergadering. Selecteer vervolgens de gewenste opties voor luidspreker, microfoon en camera.

Bij het gebruik van de “Nu Vergader ” button in een Kanaal krijg je het volgende scherm:

Wanneer je de ‘Zet de nieuwe ervaring aan’ niet aan staat zie je het volgende scherm (je kan de ‘Zet de nieuwe ervaring aan’ aanzetten bij de instellingen van Teams):

Standaard wordt  jouw speaker/luidspreken gedempt. Dit kan je aanpassen tijdens de meeting door naar  *** te gaan en dan te klikken op de instellingen, apparaten. Vanuit hier kan je de apparaten openen en configureren.

Daarna kan je de luidspreker weer aanzetten.

Als je een Mac gebruikt en je problemen hebt met je microfoon, moet je mogelijk een van je privacy-instellingen wijzigen.

Je kunt dit als volgt controleren:

  1. Klik op Systeemvoorkeuren
  2. Selecteer Beveiliging en privacy
  3. Kies onder PrivacyMicrofoon aan de linkerkant.
  4. Controleer of Microsoft Teams is geselecteerd

Elk lid in Teams heeft een rol, en voor elke rol zijn er verschillende machtigingen.

  • Eigenaren
    Teameigenaren beheren bepaalde instellingen voor het team. Ze voegen leden toe en verwijderen die, voegen gasten toe, wijzigen teaminstellingen en voeren administratieve taken uit. Een team kan meerdere eigenaren hebben.
  • Leden
    Leden zijn de mensen die deel uitmaken van het team. Ze kunnen praten met andere teamleden in gesprekken. Ze kunnen bestanden bekijken en meestal uploaden. Ze kunnen deelnemen aan de gebruikelijke soorten samenwerking die zijn toegestaan door teameigenaren.
  • Gasten
    Gasten zijn mensen van buiten de organisatie die een teameigenaar uitnodigt om deel te nemen aan het team, zoals partners of consultants. Gasten hebben minder mogelijkheden dan teamleden of teameigenaren, maar ze kunnen nog steeds veel doen.

Deze volgende tabel laat zien welke functies er beschikbaar zijn voor elke rol:

Voor de meest recente versie van deze informatie kun je terecht op de Microsoft informatie pagina: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/de-mogelijkheden-voor-teameigenaren-leden-en-gasten-in-teams-d03fdf5b-1a6e-48e4-8e07-b13e1350ec7b

Opmerking: Bestandsmachtigingen voor leden en gasten zijn afhankelijk van wat uw beheerder heeft ingesteld in uw SharePoint-instellingen. Deze kunnen enkel gewijzigd worden door uw beheerder.

Laatst bijgewerkt op: 16/09/2020

Terug
Feedback

Heeft deze handleiding je geholpen?

Je helpt ons met jouw feedback. Zo kunnen we onze handleidingen verbeteren!

Sending